Websiteleads opvolgen

En dan ben je zo druk geweest met je website…

Veel geïnvesteerd in het ontwerp, in de bouw en de marketing. Adwords campagne hier, Adwords campagne daar. LinkedIn, Facebook, kortom, je hebt er alles aan gedaan om mensen te verleiden om naar je site te komen. En dan? Hoe ga je al die bezoekers dan converteren naar afspraken, of zelfs nieuwe opdrachten? Wie zijn het eigenlijk, die bezoekers?

Website Leads

Er zijn meerdere tools die kunnen traceren wie er op jouw website komt en hoe die bezoeker zich gedraagt. Dat is geheel in tegenstelling tot bijvoorbeeldgoogle_analytics Google Analytics, waar je alleen kunt zien hoe het klikgedrag van die website-bezoekers is. Dat heeft feitelijk geen waarde als je niet weet wie die bezoekers zijn. Is het een bestaande klant? Een concurrent? Iemand die benieuwd is naar de vacatures binnen jouw bedrijf? Of misschien toch wel een potentiële klant. Het blijft gissen.

Hoe werkt dat dan?
Heel simpel: op basis van het IP-verrijking. Aanbieders van de verschillende tools sturen je elke ochtend een e-mail (als je geluk hebt) met een overzicht van de bezoekers op je website, onder het motto: happy hunting! Voor een overzicht van de diverse tools voor IP-verrijking klik hier.

websiteleadsIn eerste instantie wordt iedereen daar wel hebberig van: het is natuurlijk super interessant om te weten wie je website bezoekt. Het is een mooie aanleiding om te bellen. Cold calling, maar dan zonder de kou. Een inkopper zou je zeggen. Helaas; het opvolgen van websiteleads is een proces dat je echt moet inbedden in de dag-dagelijkse gang van zaken. Doe je dat niet, dan heeft die informatie geen waarde. En het blijkt ook dat de meeste bedrijven daar niet op ingericht zijn of de accountmanagers niet gemotiveerd (lees: in staat) om te gaan bellen. Dat is waar ConversieTeam in beeld komt.

Samen met jou gaan we vaststellen hoe we deze bezoekers kunnen kwalificeren. Veelal kan dat aan de hand van hun klikgedrag. Op basis van een aantal criteria, stellen we vooraf vast wie we juist wel of juist niet meenemen in de analyse. Zo is iemand die 5 seconden op een pagina blijft, waarschijnlijk verdwaald en niet interessant. Als jij business-to-business doet, heeft je niets aan particulieren en zo zijn er meer van dat soort criteria.

Vervolgens gaan we de bezoekers die overblijven classificeren; wie is een bestaande klant, wie een concurrent en wat is een potentiële klant. Al die informatie is zinvol. Zou het niet geweldig zijn om te zien waarin je concurrenten geïnteresseerd zijn? Ook het bezoek van een bestaande klant is een bruikbaar signaal en een mooie aanleiding om weer een contactmoment te plannen.

Het is tijd om uw website niet meer te beschouwen als uw digitale folder maar als uw 2e filiaal; een plek waar je vaste klanten komen kijken of er nog iets nieuws voor ze is en waar nieuwe klanten jouw “koopwaar” komen bekijken. Een plek waar je concurrenten jaloers op zullen zijn.

Laten we samen eens over de mogelijkheden praten. We hebben er een heel team voor opgericht om je met raad en daad bij te staan. Neem contact met ons op voor een vrijblijvende verkenning; dat kan alleen maar winst opleveren.

Laat hieronder je gegevens achter en we bellen je zo snel mogelijk!

Je naam

Je telefoonnummer

Reageren is niet mogelijk